Puvab med varumärket Eripio skördar framgångar i Norge

Puvab AB som sedan mars 2017 ingår i Hultafors Group kommer att leverera arbetskläder till ambulanssjukvården i Norge. Detta efter att vunnit delar av den norska upphandlingen av arbetskläder för ambulanspersonal.

Puvab som är Sveriges ledande leverantör av ljusbågscertifierade skyddsplagg till energi och järnvägsunderhållsföretag introducerade 2013 varumärket Eripio Wear som producerar och marknadsför arbetskläder för ambulanspersonal och räddningstjänst.  Den norska ambulanssjukvården har nu valt Eripio Wear som leverantör för ca 5000 användare för de kommande åren.

Stor vikt har lagts på kvalitet, miljö och passform vid val av leverantör. Detta är något som är prioriterade områden i Puvab´s utvecklingsarbete och visar att företagets koncept nu tas emot på ett positivt sätt i hela Norden.

Redan vid introduktionsåret 2013 vann Puvab upphandlingar i både Sverige, Danmark och Finland. Nu har även norska ambulanssjukvården fått upp ögonen för Eripio Wear. Varumärket är därmed nordens snabbast växande klädesproducent inom affärsområdet kläder för Ambulans- och Räddningstjänstpersonal. Andra kunder som valt Eripio Wear kan nämnas Storstockholms brandförsvar, Köpenhamns brandväsen och ambulans, Akademiska sjukhuset - Ambulansen i Uppsala län, Nerikes Brandkår med flera.

”Det gläder oss mycket att vi nu finns representerade på ett bra sätt i samtliga nordiska länder. Kunderna uppskattar vår flexibilitet och att vi kan erbjuda nya smarta lösningar.” säger Acram Marcoff, Operativ Chef - Eripio Wear

Det är framförallt skjortor, tröjor och Piké som ingår i det tilldelade sortimentet. De första leveranserna kommer att inledas i slutet av 2017. I och med tecknande av detta avtal fortsätter Eripio Wears snabba expansionstakt.

Acram Marcoff, Operativ Chef för Eripio Wear